Düsseldorf!

16 september 2012 - Düsseldorf, Duitsland

Zaterdagochtend om kwart voor 9 stonden ik, Rowin, Balazs, Gyorgy en Yasin klaar om naar het Universität station te gaan. Om half 10 moesten we verzamelen op het hoofdstation om naar Düsseldorf te gaan met de Erasmusgroep. Iedereen was een beetje laat (Palenka...) en we misten de trein. Dat begon dus al goed! Gelukkig waren we niet de enigen en kwamen we iets over half 10 met een vrij grote Erasmusgroep aan op het station. We kregen snel de tickets in de handen gedrukt en 20 minuten later zaten we in een overvolle trein naar Düsseldorf. Zoals een oudere, Duitse man zei: "Es ist doch nicht der Zug nach Polen!" Duidelijke taal dus. Na een uurtje waren we eindelijk bevrijd uit de overvolle, benauwde trein en kregen we dus een tour door Düsseldorf. Langs het parlementgebouw van Nordrheinwestfalen, de Königsallee (waar winkels als Louis Vuitton, Prada, etc. zich bevinden), de tv-toren, het  'tv-district' (waar alle grote tv-maatschappijen zich bevonden), de Rijn en het oude kasteel van Düsseldorf. Tussendoor hadden we 1,5 vrij om te gaan lunchen. Er waren vele restaurantjes in de hoofdstraat te vinden, en uiteindelijk kozen we voor een mexicaans restaurantje. De eigenaar had al eerder geprobeerd Rowin naar binnen te trekken (echt meesleuren!), maar ondanks dat vielen we voor de goedkope aanbiedingen. Ik besloot voor vegetarische quesadilla's te gaan en dat bleek een goede keuze; suuuuperlekker en een flink bord vol! De meeste anderen besloten voor een hamburger, chicken wings of schnitzel te gaan... Juist, in een mexicaans restaurant!

Rond half 4 was de tour over en waren we vrij om te gaan waar we wilden. Ik, Gyorgy, Rowin, Jussi en Yasin besloten samen met wat Brazillianen in Düsseldorf te blijven en wat te winkelen. Dat winkelen werd dus vooral windowshoppen, aangezien de meeste winkels vrij onbetaalbaar waren... We vervolgen later onze reis naar Dortmund citycenter waar ik gelukkig wél slaagde! De Primark, mijn geliefde goedkope maar geweldige winkel maakte mij wederom gelukkig met nieuwe broeken en een mascara! <3  De jongens waren ook blij met hun aankoopjes; nieuwe parapluutjes, zodat ze niet steeds mijn (toch wel erg niet-hetero) parapluutjes hoefden te lenen :-)

We besloten niet terug naar de universiteit te gaan, maar naar Jussi's kamer te gaan. Hij woont in Hacheney, zo'n 10 minuten met de trein van de universiteit af). Daasr vervolgden we onze party in hun megagrote 'huiskamer' samen met Andrea en Florin, 2 roemeniërs uit onze Erasmusgroep. Kenan, een Pakistaan die Jussi en Andrea kent en ook in Hacheney woont, kwam er ook gezellig bijzitten. De wijn die Jussi voor slechts 1 euro had gekocht, bleek een toppertje te zijn, en leek verdomd veel op mijn favoriete Spätlese wijn, ik was happy! Alcohol in Duitsland word je bijna gratis meegegeven; de 1,5 liter fles Sangria van 3 euro was ook prima te drinken :-)

We wilden later nog verder party machen in Dortmund, maar aangezien ik mijn ogen open moest houden met luciferstokjes, besloten ik, Rowin en Gyorgy naar huis te gaan.

Vandaag heb ik dus lekker uitgeslapen en lekker níks gedaan. Niks voor school, helemaal nietssss. Heerlijk! Zo even lekker eten maken met Rowin, en dan is het dagje wel weer goed geweest :-)

Tschüss!