De Laatste Introductie-week

11 oktober 2012 - Dortmund, Duitsland

't Is alweer een tijdje geleden dat ik een update deed, maar wederom heb ik een excuusje dat hebt druk was (A) De laatste keer dat ik een update maakte, vertelde ik over een sketch die we vrijdag zouden hebben... Tussendoor hadden we ook nog een Duits Toets, die zou bepalen op welk niveau je verder Duits zou kunnen volgen, een bezoek aan een bierbrouwerij én het laatst afscheidsfeestje! Nu was mijn excuus wel geldig, toch? :)

Laat ik beginnen bij het begin.. De bierbrouwerij! Hartstikke leuke trip door een bierbrouwerij van Dortmund, met als bonus dat je 4 biertjes mocht drinken. En de lekkerste kreeg je een 2e glas van! of een derde... Iedereen was dus superrrvrolijk ervan ;)

Maar.. Eenmaal thuis aangekomen, snel snel weer leren voor dé toets! Ik moet toegeven, was best nerveus. Donderdagochtend zouden we de uitslag krijgen. Woensdag niet zoveel gedaan verder, alleen een wijntje 's avonds tegen de stress ;) Donderdagochtend bleek gelukkig dat ik het goed gedaan had, en mocht door naar de C1 (hoogste niveau wat je kan halen) door, Jippieee!

De rest van de middag was er géén tijd voor relaxen, op naar het Dortmunder BVB-voetbal stadion! Tripje door het stadion door een oudgediende-voetballer en door het mooie museum. Superleuk, zelfs je als je zo'n anti-voetbalfan bent als ik! Vele foto's gemaakt die ik allemaal al op deze blog gepost heb.

Vrijdag was 's ochtends het Duits buffet, hartstikke leuk en gezellig met Duitse harde broodjes :) En daarna moesten we onze sketches opvoeren.. We hadden best goed geoefend, en veel naar onze leraar Jens geluisterd, en hij moest ook glimlachen toen we al z'n tips lieten zien! In het geheim hadden we met de hele groep een soort flashmob voorbereid, op Opa Gangnam Style (ja, dat irritante *piep*lied uit Korea...), waarbij elke Duitse Les-level een andere rol. Het is gefilmd, en het resultaat was een leuke chaos die de leraren verraste! :) Wederom, foto's kun je zien, en het filmpje ook.

's Avonds het afscheidsfeestje met onze tripjes-tutoren. Eerst naar een kleine bar (maar mét grote aanbiedingen op drankjes!) en later naar een nightclub. Supergezellig, vele, dronken-achtige foto's waren het resultaat, maar ik vond het zeker een geslaagde afscheidsparty! Naar de club genaamd "Nightrooms" ben ik níet geweest, na het horen dat de gemiddelde leeftijd 16 is, de entree-prijs 10 euro is, en je ook nog eens 6 moet betalen om eruit te komen is, skipte ik dat maar... Maar t was voor mij al mooi geweest :)

Zaterdag kwam Rowin langs, en zijn we lekker goedkoop en heerlijk uit eten geweest, want dat kun je zekers wel in Duitsland!

Zondag Rustdag, dat hield ik maar al te graag aan na deze week.. De volgende week zouden we namelijk reizen naar Amsterdam! :) Meer daarover in de volgende blog!

Tschüss!

Overigens; het filmpje van Opa Gangam Style is te vinden op mijn facebook (ik ben erin getagd) en overige foto's van het uitgaan, etc. ook. Foto's vd bierbrouwerij zijn hier wél upgeload :)